Waarom vragen we u uw bitcoinadres te verifieren?

Om als Bitcoinbedrijf actief te zijn, moeten we van de toezichthouder DNB extra controles uitvoeren. We hebben tot het laatste moment geprotesteerd zodat de DNB deze eis zou laten vallen, ook omdat de maatregelen niet effectief zijn met het doel dat wordt geprobeerd af te dwingen. Helaas is dit dus niet gelukt en dienen we bitcoinadressen te verfiëren (whitelisten).

DNB schreef ons in eerste instantie tevens voor om door middel van een screenshot van uw wallet te verifiëren of u de eigenaar bent van de desbetreffende wallet. Hier hebben wij een rechtszaak over aangespannen welke gelukkig in ons voordeel is gevallen: https://bitonic.nl/news/231/dnb-stelt-bitonic-in-het-gelijk-en-komt-terug-op-verificatie-eis

Ondanks het feit dat u geen schermafbeelding/screenshot hoeft te uploaden, dient u uw bitcoinadres nog wel bij Bitonic bekend te maken. Dit kunt u doen door na uw aankoop de vragen op uw transactie pagina te beantwoorden en deze op te slaan. Ook kunt u uw bitcoinadres van te voren toevoegen en verifiëren via uw accountpagina.

Toestemming Live Chat

De Live Chat is een dienst van MessageBird B.V. die (o.a.) onderworpen is aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) en stelt dat zij uw gegevens niet gebruiken voor commercieel gewin. Om de Live Chat te laden, vragen we u toestemming te geven voor de verwerking van de gegevens die u via de Live Chat met ons deelt. Door dit venster te sluiten zonder toestemming te geven, wordt de chat niet geladen en worden er geen gegevens gedeeld.
Voor verdere informatie verwijzen wij graag naar de Privacyverklaring van MessageBird.