Bitonic vernietigt onrechtmatig verzamelde screenshots

Sinds 16 november 2020 hebben wij als eis van DNB - onder protest - bij alle transacties screenshots van wallets van onze klanten moeten opvragen en controleren. Als alternatief was het mogelijk een message te signen. Wij hebben de eis bij de rechter ter discussie gesteld. Dankzij de tussenkomst van de rechter trok DNB op 19 mei 2021 de eis in met de constatering dat deze ten onrechte gesteld was.

Wij zijn daarom op 21 mei gestopt met het uitvoeren van de controles en hebben deze week de onrechtmatig opgevraagde screenshots en gegevens m.b.t. signed messages vernietigd. Daarmee zijn echter niet alle controle's verdwenen. We hebben nog steeds de wettelijke plicht om onderzoek te doen naar transacties en kunnen daarover, afhankelijk van de situatie, nadere vragen stellen en om bewijs vragen.

Eerdere berichten

Nieuwsoverzicht

Toestemming Live Chat

De Live Chat is een dienst van MessageBird B.V. die (o.a.) onderworpen is aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) en stelt dat zij uw gegevens niet gebruiken voor commercieel gewin. Om de Live Chat te laden, vragen we u toestemming te geven voor de verwerking van de gegevens die u via de Live Chat met ons deelt. Door dit venster te sluiten zonder toestemming te geven, wordt de chat niet geladen en worden er geen gegevens gedeeld.
Voor verdere informatie verwijzen wij graag naar de Privacyverklaring van MessageBird.