Vodafone, T-Mobile & Ziggo: phishing e-mails in omloop

Er zijn momenteel helaas phishing (oplichting) e-mails in omloop. Deze e-mails lijken afkomsting te zijn van Vodafone, T-Mobile of Ziggo. In de e-mails wordt er onder andere gesproken over een betalingsachterstand en wordt u gevraagd deze te voldoen via iDEAL. Na het klikken op 'online betalen' in de e-mail, komt u op onze site uit.

Deze mails zijn niet afkomstig van Vodafone, T-Mobile, Ziggo of Bitonic!
Gebruik nooit onze dienst voor het voldoen van facturen.

Wat kunt u doen?

  • Betaal de factuur niet!
  • Stuur de mail door naar contact@bitonic.nl. Wij kunnen hierdoor ervoor zorgen dat andere klanten niet gedupeerd raken.
  • Heeft u al betaald? Neem dan contact met ons op. We hebben veel transacties tegengehouden en mogelijk ook die van u.
  • Gebruik nooit de contactgegevens uit de e-mail. En reageer niet op de e-mail. Neem bij twijfel contact op met Vodafone, T-Mobile of Ziggo via het telefoonnummer van hun website.

Hoe herkent u phishing?

  • De afzender van de e-mail is ongebruikelijk en is niet het officiĆ«le e-mailadres van Vodafone, T-Mobile of Ziggo.
  • In de mails wordt gevraagd om te betalen door middel van bitcoins. Dit is geen betaalmethode die door Vodafone, T-Mobile of Ziggo wordt gebruikt.

Meer informatie kunt u vinden op de website van Veilig Internetten

Earlier messages

News archive

Live Chat Consent

The live chat is a service provided by MessageBird B.V. which is (a.o.) subject to the EU General Data Protection Regulation (GDPR) and states they do not use your data for commercial gain. In order to load the Live Chat we ask you to consent to the processing of any data shared with us using the chat. By closing this window without giving consent the chat will not load and no data will be shared.
For more information please review the MessageBird Privacy Policy.