Wijziging Algemene Voorwaarden: Wat is er veranderd?

Kortgeleden hebben we onze (algemene) voorwaarden gewijzigd. In dit nieuwsbericht leggen wij u uit waarom wij de voorwaarden hebben aangepast. Omdat algemene voorwaarden meestal niet de meest behapbare documenten zijn, zetten we ook de voornaamste wijzigingen voor u op een rij.

Waarom zijn de voorwaarden gewijzigd?

Met de aangepaste voorwaarden spelen we in op toekomstige producten van Bitonic en aankomende veranderingen ten gevolge van nieuwe wet- en regelgeving, zoals de Verordening (EU) 2023/1114 (MiCA).

Ook hebben wij verschillende bestaande artikelen in onze voorwaarden aangepast, zodat deze makkelijker te begrijpen zijn en beter aansluiten bij onze producten. De meeste aanpassingen zijn voornamelijk tekstueel en hebben geen gevolgen voor de dienstverlening zoals u die als klant van ons gewend bent.

Wat is er veranderd?

Hieronder vindt u een overzicht van de meest relevante artikelen die zijn toegevoegd om de voorwaarden beter te laten aansluiten bij onze huidige dienstverlening:

  • Wij hebben het begrip "zakelijke transacties" (vanuit een onderneming) toegevoegd aan onze voorwaarden. (3.2)
  • Gebruikers mogen alleen gebruik maken van onze diensten met een eigen wallet. Wij hebben toegevoegd aan onze voorwaarden dat dit ook een wallet mag zijn die de gebruiker beheert bij een andere dienst, zoals een exchange. (7.5 en 7.6)
  • In het geval van netwerksplitsingen (hard forks zoals Bitcoin en Bitcoin Cash) heeft de gebruiker slecht aanspraak op de afgesplitste variant indien nadrukkelijk en op voorhand aangekondigd door Bitonic. (7.7)
  • Bits aankopen van klanten kunnen worden gebundeld tot een maximumbedrag, waarna de aankopen worden verzonden naar het bitcoinadres van de klant. Wij hebben toegevoegd aan onze voorwaarden dat na 3 maanden inactiviteit (geen aankopen) de aankopen automatisch naar het ontvangstadres van de klant worden gestuurd. (9.4 en 9.5)
  • Wij hebben toegevoegd aan onze voorwaarden dat wanneer een account 5 jaar lang inactief is, maar wel nog een openstaande balans heeft bij Bitonic én Bitonic niet in staat is om in contact te komen met de gebruiker, Bitonic kan besluiten het account op te schorten. (8.9)
  • Wanneer bij een verkoop de bitcoin te laat door ons wordt ontvangen of het niet de juiste hoeveelheid is kan de gebruiker kiezen om een nieuwe quote te accepteren of de bitcoin terug te laten sturen naar het retouradres van de gebruiker. Voorheen werd het automatisch retour gestuurd. (10.2)

U kunt de gehele algemene voorwaarden hier lezen. Heeft u vragen? Neem gerust contact met ons op. Dat kan per mail (contact@bitonic.nl), chat of telefonisch: +31 (0) 20 226 5289 (ma – vr 9.30 – 13.00 uur & 14.00 – 18.00 uur).

Eerdere berichten

Nieuwsoverzicht

Toestemming Live Chat

De Live Chat is een dienst van MessageBird B.V. die (o.a.) onderworpen is aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) en stelt dat zij uw gegevens niet gebruiken voor commercieel gewin. Om de Live Chat te laden, vragen we u toestemming te geven voor de verwerking van de gegevens die u via de Live Chat met ons deelt. Door dit venster te sluiten zonder toestemming te geven, wordt de chat niet geladen en worden er geen gegevens gedeeld.
Voor verdere informatie verwijzen wij graag naar de Privacyverklaring van MessageBird.