Vodafone, T-Mobile & Ziggo: phishing e-mails in omloop
Er zijn momenteel helaas phishing (oplichting) e-mails in omloop. Deze e-mails lijken afkomsting te zijn van Vodafone, T-Mobile of Ziggo. In de e-mails wordt er onder andere gesproken over een betalingsachterstand en wordt u gevraagd deze te voldoen via iDEAL. Na het klikken op 'online betalen' in de e-mail, komt u op onze site uit.
Deze mails zijn niet afkomstig van Vodafone, T-Mobile, Ziggo of Bitonic!
Gebruik nooit onze dienst voor het voldoen van facturen.
Wat kunt u doen?
- Betaal de factuur niet!
- Stuur de mail door naar contact@bitonic.nl. Wij kunnen hierdoor ervoor zorgen dat andere klanten niet gedupeerd raken.
- Heeft u al betaald? Neem dan contact met ons op. We hebben veel transacties tegengehouden en mogelijk ook die van u.
- Gebruik nooit de contactgegevens uit de e-mail. En reageer niet op de e-mail. Neem bij twijfel contact op met Vodafone, T-Mobile of Ziggo via het telefoonnummer van hun website.
Hoe herkent u phishing?
- De afzender van de e-mail is ongebruikelijk en is niet het officiële e-mailadres van Vodafone, T-Mobile of Ziggo.
- In de mails wordt gevraagd om te betalen door middel van bitcoins. Dit is geen betaalmethode die door Vodafone, T-Mobile of Ziggo wordt gebruikt.
Meer informatie kunt u vinden op de website van Veilig Internetten