Waarom hebben sommige transacties handmatige goedkeuring nodig?

In verband met verstrengd toezicht zijn wij wettelijk verplicht om transacties en accounts op Bitonic te monitoren om fraude te voorkomen. Wij vallen onze klanten hier natuurlijk zo min mogelijk mee lastig, maar het kan voorkomen dat wij verplicht zijn onze dienstverlening aan u tijdelijk te schorsen in afwachting van een lopend KYC onderzoek.

Hiernaast is bitcoin helaas ook erg aantrekkelijk voor criminelen. Wij voelen ons genoodzaakt onze uiterste best te doen om te voorkomen dat er misbruik wordt gemaakt van ons systeem. Daarom worden bij twijfels omtrent de legitimiteit, ook voor geverifieerde bankrekeningen, transacties niet direct verzonden. Een medewerker controleert in dat geval de gegevens en in sommige gevallen kan er extra verificatie nodig zijn. Dit maakt ons minder aantrekkelijk voor criminelen. In principe komt dit niet of nauwelijks voor bij legitieme orders.

Wanneer uw order niet automatisch is verstuurd maar u er wel echt op zit te wachten is het raadzaam om even contact op te nemen. Meestal wordt uw order dan (handmatig) alsnog binnen enkele minuten verstuurd. De opgegeven hoeveelheid bitcoins wordt altijd direct gereserveerd, u hoeft zich ondertussen dus geen zorgen te maken over de koers.

Toestemming Live Chat

De Live Chat is een dienst van MessageBird B.V. die (o.a.) onderworpen is aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) en stelt dat zij uw gegevens niet gebruiken voor commercieel gewin. Om de Live Chat te laden, vragen we u toestemming te geven voor de verwerking van de gegevens die u via de Live Chat met ons deelt. Door dit venster te sluiten zonder toestemming te geven, wordt de chat niet geladen en worden er geen gegevens gedeeld.
Voor verdere informatie verwijzen wij graag naar de Privacyverklaring van MessageBird.