Waarom vragen jullie om de bestemming van mijn aankoop?

Helaas heeft onze toezichtehouder DNB ons gedwongen bepaalde maatregelen te implementeren. Onder druk van de sanctiewet zijn we verplicht gegevens betreffende uw bitcoinadres vast te stellen. Lees het nieuwsbericht van DNB over eisen die voortvloeien uit de sanctiewet. We hebben tot het laatste moment geprotesteerd zodat de DNB deze eis zou laten vallen maar dat is niet gelukt.

Naast dat we moeten controleren of u de eigenaar bent van het bitcoinadres, vragen we ook met welk doel u de bitcoins precies aankoopt of opneemt.

U kunt kiezen uit drie verschillende doelstellingen van uw aankoop;

  1. Handelen; kies deze optie als u gaat handelen met de bitcoins van dit bitcoinadres
  2. Bewaren; kies deze optie als u de bitcoins wilt opslaan voor later
  3. Betaling; kies deze optie als u vanuit uw eigen wallet betalingen naar anderen gaat doen

We zullen daarnaast vragen op wat voor manier u een wallet gebruikt. U kunt kiezen uit;

  1. Externe wallet; kies deze optie als u bijvoorbeeld gebruik maakt van een exchange, zoals Binance, Kraken, Bitstamp of Bittex. Ook worden hier webwallets mee bedoeld, zoals blockchain.info.
  2. Eigen beheer; kies deze optie als u de bitcoins in eigen beheer heeft, bijvoorbeeld door middel van een desktop of mobiele wallet (Electrum, Green wallet, Bitcoin Core, etc), een hardware wallet (Ledger, Trezor) of een paper wallet.

Toestemming Live Chat

De Live Chat is een dienst van MessageBird B.V. die (o.a.) onderworpen is aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) en stelt dat zij uw gegevens niet gebruiken voor commercieel gewin. Om de Live Chat te laden, vragen we u toestemming te geven voor de verwerking van de gegevens die u via de Live Chat met ons deelt. Door dit venster te sluiten zonder toestemming te geven, wordt de chat niet geladen en worden er geen gegevens gedeeld.
Voor verdere informatie verwijzen wij graag naar de Privacyverklaring van MessageBird.