Nieuwe maatregelen in verband met registratie-aanvraag

update 20 mei 2021: DNB stelt Bitonic in het gelijk en komt terug op verificatie-eis

Vanaf vandaag hebben we (onder protest) extra controle op bitcoinadressen ingevoerd. DNB heeft ons in het registratieproces hiertoe gedwongen onder verwijzing naar de Sanctiewet. Lees het nieuwsbericht van DNB over de door hen gestelde eisen.

We hebben tot het laatste moment geprotesteerd zodat DNB deze eis zou laten vallen, aangezien het niet effectief en buitenproportioneel is. Helaas is dit dus niet gelukt. Nederland is het enige land in de Europese Unie dat deze vergaande eis hanteert.

Wat betekent dit voor u als klant?

Wij moeten vanaf nu een aantal aanvullende gegevens vragen, zoals met welke doelstelling u bitcoins wilt gebruiken en wat voor soort wallet u gebruikt. Verder zijn we verplicht om te controleren of u de eigenaar bent van het bitcoinadres door middel van een screenshot van uw wallet of het signen van een message.

Klachten

Wij begrijpen dat de maatregelen voor u overlast veroorzaken en zijn het er zelf ook niet mee eens. Daarom bieden we de mogelijkheid om formeel bezwaar te maken tegen deze maatregelen en tegen de registratie van uw gegevens. We zullen daar een formulier voor beschikbaar maken. In de tussentijd kunt u klachten naar privacy@bitonic.nl sturen.

Eerdere berichten

Nieuwsoverzicht

Toestemming Live Chat

De Live Chat is een dienst van MessageBird B.V. die (o.a.) onderworpen is aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) en stelt dat zij uw gegevens niet gebruiken voor commercieel gewin. Om de Live Chat te laden, vragen we u toestemming te geven voor de verwerking van de gegevens die u via de Live Chat met ons deelt. Door dit venster te sluiten zonder toestemming te geven, wordt de chat niet geladen en worden er geen gegevens gedeeld.
Voor verdere informatie verwijzen wij graag naar de Privacyverklaring van MessageBird.