Bitonic App
Download via Google Play
Download via de App Store
Bij Bitonic blijven we onze diensten continu ontwikkelen. Om deze veranderingen duidelijk te communiceren, hebben we updates doorgevoerd in onze algemene voorwaarden. Deze gelden voor zowel particuliere als zakelijke klanten.
Naast taalkundige aanpassingen om de voorwaarden te verhelderen en toegankelijker te maken (zoals het herschrijven van de inleiding, het gebruik van ‘eigen wallet’ in plaats van ‘zelf-gehoste wallet’, alle gevallen van 'u' en 'uw' vervangen door 'de Gebruiker' en het verwijderen van de definitie ‘Verzendadres’), hebben we ook de namen van relevante regelgeving toegevoegd om verwijzingen te verduidelijken. Hieronder vind je de belangrijkste wijzigingen in onze voorwaarden.
Wijzigingen in de definities
Zoals je misschien weet, staat voor Bitonic veel nieuwe wet- en regelgeving te wachten. Vanaf 30 december treden MiCA (Markets in Crypto-Assets Regulation) en de herziening van TFR (Transfers of Funds Regulation) in werking. Vanaf 17 januari 2025 treedt ook DORA (Digital Operational Resilience Act) in werking. Daarnaast vallen we al onder bestaande wet- en regelgeving zoals de Wwft (Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme), de Sanctiewet 1977 en de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming).
Daarom hebben we enkele expliciete verwijzingen naar de AVG en TFR toegevoegd. MiCA stond al in onze voorwaarden. Ook hebben we enkele definities uit de AVG opgenomen, zoals de definities van ‘Persoonsgegevens’ en ‘Verwerking’, wat ons privacybeleid begrijpelijker maakt.
Verder hebben we enkele algemene aanpassingen doorgevoerd in de definities. De dienst 'Bits' is hernoemd naar 'Bitonic Sparen' en we hebben de definities 'Bonuscode', 'Referral Code' en 'Referral Programma' toegevoegd.
Bonuscodes en het referral programma
Onlangs kon je met een bonuscode gratis €10 in bitcoin ontvangen. Hiervoor hadden we aparte voorwaarden opgesteld, maar omdat we liever niet verschillende sets voorwaarden hanteren, hebben we deze geïntegreerd in onze algemene voorwaarden.
Het referral programma is op dit moment nog niet live, maar we zijn van plan dit in de nabije toekomst te lanceren. Om dit juridisch alvast mogelijk te maken, hebben we de voorwaarden hiervoor al toegevoegd. Meer informatie over het programma volgt te zijner tijd.
Updates van de bijlagen
In het recente verleden hebben we al bijlagen toegevoegd, zoals de handelsregels voor onze exchange BL3P en de klachtenregeling. Onze responsible disclosure en het privacybeleid hadden echter ook een update nodig, dus deze hebben we nu geactualiseerd.
Daarnaast hebben we een nieuwe risk disclosure toegevoegd als bijlage. Hierin worden de belangrijkste risico's van het gebruik van onze diensten en bitcoin in het algemeen beschreven. Ook hebben we de bijlagen op bepaalde punten aangepast om consistent gebruik van definities in onze algemene voorwaarden te waarborgen.
De tarievenpagina
In artikel 14 vind je meer informatie over de handelskosten, transactiekosten en servicetoeslagen die wij in rekening brengen. Voor BL3P bestond er al een aparte tarievenpagina en nu hebben we ook een tarievenpagina toegevoegd voor Bitonic.
Op deze pagina vind je de actuele tarieven voor al onze diensten, zoals Bitonic, Bitonic Sparen en OTC.
Lightning
Wij waren de eerste Nederlandse partij die Lightning ondersteunde op onze exchange BL3P. Aangezien de bepalingen hierover specifiek voor BL3P waren geschreven en we Lightning mogelijk in de toekomst in de Bitonic-app willen integreren, hebben we de bepalingen algemener geformuleerd. Dit kun je bijvoorbeeld terugzien in de artikelen 7 en 8.
Helaas hebben we ook minder goed nieuws. Tijdens Bitcoin Amsterdam 2022 deelden we BL3P Lightning-kaarten uit waarmee klanten bitcoin konden opnemen via het Lightning. Zoals je misschien weet, hebben we onlangs aangekondigd dat we gaan stoppen met BL3P. Dit betekent dat de Lightning-kaart vanaf 20 december zal worden gedeactiveerd. De bijbehorende voorwaarden (leden 6 t/m 8 van artikel 12) zijn daarom verwijderd.
Heb je nog vragen?
Lees deze kennisgevingen aandachtig door en maak jezelf vertrouwd met de wijzigingen. Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op via e-mail, chat of telefonisch: +31 (0) 20 226 5289 (ma - vr 9.30 - 13.00 uur & 14.00 - 18.00 uur).
Lees de algemene voorwaarden hier.
De Live Chat is een dienst van MessageBird B.V. die (o.a.) onderworpen is aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) en stelt dat zij jouw gegevens niet gebruiken voor commercieel gewin. Om de Live Chat te laden, vragen we je toestemming te geven voor de verwerking van de gegevens die je via de Live Chat met ons deelt. Door dit venster te sluiten zonder toestemming te geven, wordt de chat niet geladen en worden er geen gegevens gedeeld.
Voor verdere informatie verwijzen wij graag naar de Privacyverklaring van MessageBird.